„Educația privind Schimbările Climatice” (ESC) este o strategie amplă, de educație populară, care se adresează membrilor societății din toate grupurile și categoriile sociale. Programele ESC urmăresc ca toți cetățenii să își însușească cunoștințele necesare pentru înțelegerea fenomenelor legate de climă, să își formeze aptitudinile care îi abilitează să contribuie practic și concret la lupta pentru climă și să își dezvolte atitudinile care îi motivează să se implice activ în această „luptă”. Rolul educației este să conștientizeze și să capaciteze membrii societății, în vederea tranziției spre o societate cu emisii reduse de carbon și rezilientă, față de efectele schimbărilor climatice. Acțiunea pentru atenuarea și adaptarea la schimbările climatice și pentru construcția unei societăți mai durabile depinde esențial de sensibilizarea și educația copiilor, tinerilor şi adulților de toate vârstele.

”Dezvoltarea durabilă reprezintă unul dintre conceptele care au cunoscut cea mai largă răspândire în ultimele decenii. Ea s-a impus ca noua paradigmă capabilă să ofere soluții conceptuale și practice la ieșirea din tripla criză economică, socială și ecologică care afectează lumea acestui început de secol. Definiția cea mai larg răspândită a dezvoltării durabile se desprinde din Raportul Brundtland, numit şi “Viitorul nostru comun” (1987): “o dezvoltare care permite generației actuale să îşi satisfacă nevoile sale, fără a compromite capacitatea generațiilor viitoare să își satisfacă propriile lor nevoi.

Echilibrul mediului, dreptatea socială și dezvoltarea economică sunt cele trei valori esențiale care se regăsesc în obiectivele tuturor activităților de învățare desfășurate în cadrul educației pentru dezvoltare durabilă, EDD”(Ghid privind obiectivele de dezvoltare durabilă).

Regulament concurs 2023